در مورد اعطای کمک تخنیکی به جمهوری دموکراتیک افغانستان
داکتر خلیل وداد داکتر خلیل وداد

 

 

 

اشد محرم

 

شمارهء اس. ت. 95/159 مؤرخ 29 -1- 1980

 

اشد محرم

پروندهء ویژه

مصوبهء

دارالانشای کمیته مرکزی حزب کمونیست اتحادشوروی


 

 

پیرامون کمک تخنیکی به جمهوری دموکراتیک افغانستان در ساختمان ایستگاه رادیویی موج متوسط با توان  1000 کیلو وات

 

 

پیشنویس دستور شورای وزیران اتحادجماهیرشوروی سوسیالیستی در اینمورد تأیید است (پیوست).

 

امضأ ها:

 

 {امضأ ناخوان}

ر. اولیانوفسکی

ک. سیمیونوف.

 

 

نتایج رأی گیری:

 

م. سوسلوف

آ. کریلینکو

ای. کاپیتونوف

{امضأ ناخوان}

پوناماریوف

{امضأ ناخوان}

ک. چرننکو

 

 

کاپیها به رفقا: پوناماریوف، سکاچکوف، تالیزین، سیمیونوف و سمیرتیوکوف

شمارهء 12 مؤرخ 18-1-1980

 

مرکز حفظ اسناد محرم، مسکو جادهء ایلینک شماره 14


 

توسط خالتورینا بتاریخ 29-01-1980 ارسال شد.

 

پروندهء ویژه

اشد محرم

پیوست

مربوط بند 59 گ.اس. پروتوکول شماره 159

پیشنویس

دستور

شورای وزیران اتحاد جماهیرشوروی سوسیالیستی

مؤرخ " " سال 1980

1. در رابطه به درخواست جانب افغانی برای همکاری تخنیکی در ساختمان و بهره برداری ایستگاه رادیویی موج متوسط با توان 1000 کیلو وات در داخل جمهوری دموکراتیک افغانستان.

برای پرداخت مخارج مربوط به کمک فوق الذکر به جمهوری دموکراتیک افغانستان کریدتی بالغ به 10 ملیون روبل با (سود) بهرهء 3-4 درصدِ سالانه با مدت پرداخت دهسال، که آغازش دو سال بعد پس از استفادهء بخش اعظمی از آن خواهد بود؛ اعطا میگردد.

کمیتهء دولتی روابط اقتصادی خارجی و وزارت مخابرات اتحادشوروی مذاکرات با جانب افغانی را انجام داده و توافقات دستیافته را دراسناد مربوط طرح وترتیب نمایند.

2. وزارت مخابرات اتحادشوروی باید اجرای تعهدات جانب شوروی در مورد کمک تخنیکی به جمهوری دموکراتیک افغانستان در امر ساختمان و بهره برداری ایستگاه رادیویی نامبرده را انجام دهد.

3. وزارت مخابرات اتحادشوروی بمثابهء تأمین کنندهء اصلی سفارشات مربوط به ایستگاه مکمل رادیویی با توان 100 کیلو وات با وسایل تنظیم کننده، وسایل فالتو و اندازه گیری آن برای کار منظم رادیو و بهره برداری آن را باید تهیهء و آماده نماید.

4. وزارت مونتاژِ ساختمانهای ویژهء اتحادشوروی مطابق سفارشات تأمین کنندهء اصلی- وزارت مخابرات اتحادشوروی- مسئلهء تهیه و تحویلدهی مکملِ سیستمهای آنتنی فلزی مربوطه را انجام داده و آنها را به جمهوری دموکراتیک افغانستان با کارشناسان امور مونتاژ و وسایل فلزی گسیل نماید.

 

رئیس شورای وزیران اتحادشوروی                                                            ا. کاسیگین

 

امضأهای

ر. اولیانوفسکی

ک. سیمیونوف

شمارهء 0142

 

 

 

 

 

پروندهء ویژه

اشد محرم

پروندهء ویژه

 

ک.م. ح.ک.ا.ش.

شماره 0142

مؤرخ 7 جنوری 1980

قابل برگشت به سکتور 2 شعبهء اسناد و ارتباط کمیته مرکزی ح.ک.ا.ش.

 

 

کمیته مرکزی ح.ک.ا.ش.

 

در مورد اعطای کمک تخنیکی به جمهوری دموکراتیک افغانستان پیرامون

ساختمان ایستگاه رادیویی با توان 1000 کیلو وات

 

کمیته دولتی روابط اقتصادی خارجی اتحادشوروی (رفیق سکاچکوف) و وزارت مخابرات اتحادشوروی (رفیق تالیزین) در رابطه به درخواست جانب افغانی پیشنهاد مینمایند، به جمهوری دموکراتیک افغانستان در امر ساختمان و بهره برداری ایستگاه رادیویی موج متوسط با توان 1000 کیلووات در سالهای 1980-1983 با سیستم آنتنی از طریق کارهای پروژه یی – سروی با تحویلدهی مواد و وسایل آن و همچنان اعزام کارشناسان شوروی، کمک شود. البته جانب افغانی ترتیب امور پروژه و اعمار ساختمانهای الحاقی خارج ساحهء کار، کارهای عمومی ساختمانی و آماده نمودن نیروی کاری را برای مونتاژ رادیو استیشن و همچنان بهره برداری بعدی آن را  بعهده خواهد داشت.

پیشنهاد میشود، مخارج سازمانهای شوروی را که تقریباً 10 ملیون روبل خواهند بود؛ از کریدت داده شده به ج.د.ا. مطابق شرایطی که در مصوبهء شماره 1018-291 مؤرخ 14 نوامبر 1979 شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی قید گردیده، پرداخت گردد.

شعبات کمیته مرکزی ح.ک.ا.ش. پیشنهاد کمیتهء دولتی روابط اقتصادی خارجی اتحادشوروی و وزارت مخابرات اتحادشوروی را تأیید مینمایند. با وزارت امور خارجهء اتحادشوروی (رفیق مالتسیف)، وزارت پلان اتحادشوروی (رفیق اینوزیمتسف)، وزارت ملیهء اتحادشوروی (رفیق دیمینتسیف) وزارت صنایع مخابراتی (رفیق کوبین) و وزارت مونتاژِ ساختمانهای ویژه اتحادشوروی در اینمورد نیز توافق صورت گرفته است.

 

طرح مصوبهء کمیته مرکزی ح.ک.ا.ش. ضمیمه است.

مسئول شعبهء ترانسپورت و ارتباطات ک.م. ح.ک.ا.ش.        معاون شعبهء روابط بین المللی ک.م.ح.ک.ا.ش

(ک. سیمیونوف)                                                                                    (ر. اولیانوفسکی)

        

 

 

11- جنوری سال 1980

شمارهء 25-ث-78

 

 

 

 

0142

 

پروندهء ویژه

اشد محرم

شمارهء 1

 

شمارهء صادره 029

2-3-1980

نسخهء یکم

 

ک.م. ح.ک.ا.ش.

شماره 0090

مؤرخ 7 جنوری 1980

قابل برگشت به سکتور 2 شعبهء اسناد و ارتباط کمیته مرکزی ح.ک.ا.ش.

 

کمیته مرکزی ح.ک.ا.ش.

 

مطابق فیصلهء مؤرخ 22 مارچ سال 1979 کمیتهء دولتی روابط اقتصادی خارجی، وزارت مخابرات اتحادشوروی و وزارت پلان اتحادشوری مذاکراتی را با جانب افغانی در ماه اگست سال 1979 در کابل پیرامون ساختمان یک ایستگاه رادیویی توانمندِ موجِ متوسط برای نشرات داخلی، شرایط و مدت ساختمان این رادیو استیشن و استقرار آن انجام دادند.

در جریان مذاکرات محل ساختمان ایستگاه رادیویی در ناحیهء قندهار مشخص شد.

در نوامبر سال 1979 جانب افغانی درخواست کرد، جای ساختمان رادیو تغییر داده شده و در کابل اعمار شود.

 کمیتهء دولتی روابط اقتصادی خارجی و وزارت مخابرات اتحادشوروی با درنظر داشت توان ساختمانی سازمانهای افغانی، کمک در امر ساختمان ایستگاه رادیویی در سالهای 1980-1983 و سپس بهره برداری آن با توان 1000 کیلو وات موج متوسط با سیستم آنتنی از طریق کارهای پروژه یی – سروی، با تحویلدهی مواد و وسایل آن و همچنان اعزام کارشناسان شوروی را ممکن میدانند.

بایدجانب افغانی ترتیب امور پروژه و اعمار ساختمانهای الحاقی خارج ساحهء کار، کارهای عمومی ساختمانی و آماده نمودن نیروی کاری برای مونتاژ رادیو استیشن و همچنان بهره برداری بعدی آن را  بعهده بگیرد.

.م.ب. 0145

پرداخت مخارج سازمانهای شوروی مصروف ساختمان ایستگاه پرتوان رادیویی در جمهوری دموکراتیک افغانستان که تقریباً بالغ به 10 ملیون روبل میشود، از حساب کریدتی که به ج.د.ا. با شرایط قید شده در مصوبهء شمارهء 1018-291 مؤرخ 14 نوامبر 1979 شورای وزیران اتحادشوروی داده میشود، پرداخت خواهد شد. همزمان پرداخت مصارف مربوط به سفر کارشناسان شوروی و تحویلدهی مواد نیز از حساب همین قرضه صورت خواهد گرفت. بخشی از کریدت که درسال 1980 برای دستمزد، امور سروی و پروژه یی استفاده میشود، به 300 ملیون روبل بالغ میشود.

پیشنویس مصوبهء کمیته مرکزی ح.ک.ا.ش. که با وزارت امور خارجهء اتحادشوروی (رفیق مالتسیف)، وزارت پلان اتحادشوروی (رفیق اینوزیمتسف)، وزارت مالیه (رفیق دیمینتسف)، وزارت صنایع مخابراتی (رفیق کوبین)، و وزارت مونتاژ ساختمانهای ویژه اتحادشوروی (رفیق میکریوکوف) ضمیمه است.

خواهشمند بررسی تان هستیم.

 

رئیس کمیتهء دولتی روابط اقتصادی خارجی                                      وزیر مخابرات اتحادشوروی

                       س. سکاچکوف                                                           ن. تالیزین

 

 

 

شماره 0090


September 11th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی